Hogy mi a Zamat?

Kötetlen gasztroügyi kultúratúrás, recept és kritika nélkül.
Hitvallás. Vagy mi az ördög.

Hír tapas

Nincs megjeleníthető elem

Tény tapas

A teacserje több száz évig is elélhet. Életének harmadik évében hoz először szüretelhető leveleket, és a következő ötven évben termékeny marad. (D. Joachim, A. Schloss: The Science of good food, 2008)

Friss topikok

Creative Commons Licenc

Olyan, hogy világhírű magyar konyha: nem létezik

2010.01.23. 10:00 Sákovics Diana

Tavaly márciusában írtam egy cikket a magyar gasztronómia helyzetéről. Persze nem én osztottam benne az észt, ezt meghagytam négy interjúalanyomnak. Amikor néhány napja a Costes nevű étterem tulaja, Gerendai Károly a Dining Guide díjátadóján nyilatkozott az Indexnek, az étteremüzemeltetésnek pontosan azokról a nehézségeiről számolt be, amiket tavaly tavasszal már végighallagattam. Szóval a cikk nem friss, de úgy tűnik, még mindig aktuális. Tovább is van. Érdekli? 

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zamat.blog.hu/api/trackback/id/tr231567726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.01.23. 15:42:48

A világhírű magyíar konyha szerintem olyan, mint a világhírű magyar bor. A Tarvisio-Amsterdam-Vilnius háromszögön belülről érkező turisták lehet, hogy benyalják, de a kívülről érkezők csak lesnek a "világhírű" Tokaji bor hallatán. Nem kritika, csupán személyes tapasztalat.

tothmari 2010.01.23. 16:33:53

Na és akkor mi van? Attól az még nem rossz, ha nem világhírű. Utálom ezt a divatot, a saját kajánkat leszóljuk. Bezzeg világhírű amerikai konyha az van. Mindenki muffint, és hamburgaert süt. Na azok aztán a semmilyen ételek.

Sákovics Diana · http://zamat.blog.hu 2010.01.24. 09:13:01

@tothmari: nem arról van itt szó, hogy a muffin jobb-e vagy a pogácsa, hanem arról, hogy a magyar jogszabályok, a termelők helyzete, a vendéglátóipari oktatás, a nép igényei és anyagi lehetőségei nem teszik lehetővé az olyan csúcsgasztronómiát képviselő éttermek üzemeltetését, amik elérnék a nyugati országok színvonalát. le vagyunk maradva, na.

ebben pedig nem az a baj, hogy nem tolnak az ember elé minden étteremben borjúbelsőségekből komponált minikosztot, mert ez vagy bejön valakinek vagy nem, az a baj, hogy a lehetőségeink hiányoznak. emögött pedig egy mélyre ágyazott, sokrétű társadalmi probléma áll.

nektek is feltűnt már, hogy az okoskodás mennyire fárasztó?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.01.24. 10:19:49

A vendéglátóipari oktatáshoz elég annyi, hogy néhány éve(jó, nem tegnap volt) diákként kipakoltattak velünk egy "mintaéttermet", ahol a vendéglátós nebulókat nevelik. Hát a legtöbb cucc a 70-es évekből maradt ott, meg is kérdeztük, hogy ugye ezeket nem akarják visszavinni? Szerintem a mai napig azokat használják.

Az okos Skodás pedig a tetthal álla!

puyol5.blog.hu/2007/11/13/title_15053

:)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.01.24. 14:40:14

@Sákovics Diana:

Bocsánat, 16-oson belül voltam a védők mögött. Nem lehetett kihagyni.

kapujanincs (törölt) 2010.01.24. 18:34:13

@scheerti: hallottam a tokajiról egy nagyon jót: "a magyarországszerte világhírű tokaji..."

tothmari 2010.01.24. 21:19:08

Egyetértek, fárasztó. Én is ezért szóltam.
"A nép anyagi lehetőségei nem teszik lehetővé." Majd ha meg tudjuk fizetni, akkor igény is lesz.

takacsveca93 2018.06.26. 22:43:51

Érdekes cikk. Szerintem van világhírű magyar konyha, de mit is tudhatok én :) www.ujsagomat.hu/auchan/akcios-katalogus-csutortoktol-28-06-2018/
süti beállítások módosítása