Hogy mi a Zamat?

Kötetlen gasztroügyi kultúratúrás, recept és kritika nélkül.
Hitvallás. Vagy mi az ördög.

Hír tapas

Nincs megjeleníthető elem

Tény tapas

A teacserje több száz évig is elélhet. Életének harmadik évében hoz először szüretelhető leveleket, és a következő ötven évben termékeny marad. (D. Joachim, A. Schloss: The Science of good food, 2008)

Friss topikok

Creative Commons Licenc

Gyümölcsök, amiket sohasem láttam

2010.04.02. 10:00 Sákovics Diana

Két hete nem voltam piacon. Munka, költözködés, könyvrámolás, talicskavásárlás a Baumaxban. (Tudja, mennyivel fürgébb, sportosabb egy vékony kerekű talicska? Öröm volt neki kenni.) A sarki zöldséges ugyan kategóriájában zseniális, és a SPAR sterilitását is bírom, de már hiányzott a halk néni a házi tejföllel, az unott arcú műkörmös a műparmezánjával, a kis srác a család füstölt marhanyelvével, meg persze a zöldség- és gyümölcskupacok.

Így aztán, mire felkerekedtem a tavasz első piacvizitjére már spárgáról és eperről álmodoztam, arról, hogy a piac tele lesz rég nem látott cuccokkal, nem is, inkább egzotikus gyümölcsökkel, olyanokkal, amiket még sohasem kóstoltam, hogy a néni majd a rambután árán pöröl, hogy felhúz milyen satnya ma az ökörszív alma, és elfelejtem, hogy a múltkor mitől lett finom a a curubakrémem. Ezeket akartam látni:

Persze tudtam, hogy lehetetlen. Talán majd egyszer. Londonban. Vagy Dubajban. Addig is boldogan rágcsálom a medvehagymám.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zamat.blog.hu/api/trackback/id/tr761888912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.04.02. 13:07:56

Csak a sima naspolyát ismertem fel. Talicskával jársz a piacra?:)

Sákovics Diana · http://zamat.blog.hu 2010.04.02. 15:05:36

@scheerti: :)
Nem rossz ötlet. Kár, hogy a sitthordáshoz a nehézkes, oroszos talicskát választottam. Nem valami piac konform.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.04.02. 16:35:44

@Sákovics Diana:

Az a jó, abban még volt anyag, ahogy mondani szokták:)

eFi · http://fns.csokolade.hu 2010.04.02. 17:58:53

Ma voltam medvehagymáért a Mecsekben, tele van vele a hegy!

Niurka_törölt 2010.04.02. 20:18:40

Ökörszív almát (pontosabban egy másik változatát a cukoralmát) ettem már. Belül olyan, mint a körte, kásás, lédús. Mondjuk elég sok mag van benne, minden egyes kis dudor egy magot is jelent.

magyar bucó 2010.04.06. 10:47:41

"mennyivel fürgébb, sportosabb egy vékony kerekű talicska?"

Ja, betonon. Mert laza talajon úgy elsüllyed, hogy traktorral kell kihúzni.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.04.06. 18:10:41

@magyar bucó:

Tévedés. Én nyakig sárban megpakoltam fával, úgy 100 kg lehetett rajta, mert annyit még könnyű tolni, és nem süllyedt el. Bár nem hinném, hogy a szerző sittet fog hordani talicskával. Nők olyat ritkán szoktak:)
süti beállítások módosítása